مزايا سپتيك تانك-سپتيك تانك پلي اتيلن

۵ بازديد

تاريخچه سپتيك تانك:

سپتيك تانك ها يك نوآوري است كه جدا ناپذير است، سپتيك تانك ها بخش مهمي از حفظ بهداشت و استاندارد هاي بهداشتي بسياري از مناطق روستايي هستند، چه در خانه و چه در اداره. اگرچه ممكن است فكر كنيد كه آن ها يك مفهوم نسبتاً جديد هستند، تاريخچه سپتيك تانك به دهه ها سال برمي گردد در واقع، تاريخچه سپتيك تانك ها را مي توان به سال 1860 رديابي كرد، زماني كه به طور گسترده اعتقاد بر اين بود كه سپتيك تانك توسط يك دانشمند اختراع نشده است، بلكه توسط يك انسان معمولي اختراع شده است. جان موراس يك فرانسوي بود كه بيش از 150 سال پيش اين ايده را داشت و تصميم گرفت آن را در خانه خود امتحان كند. او يك نمونه اوليه از نيازي كه اكنون مي‌ دانيم از بتن طراحي كرد و آن را به تصفيه خانه ساخته شده از خاك رس متصل كرد تا زباله‌ ها را دفع كند. او مي‌ دانست كه ذخيره زباله به جاي دفع فوري، گزينه ‌اي بهداشتي‌ تر و معقول ‌تر از سيستم ‌هاي مديريت زباله امروزي است.

سپتيك تانك:

سپتيك تانك يك سيستم تصفيه فاضلاب در محل است كه براي تجزيه زباله هايي كه از ساختمان يا ملك خارج مي شوند استفاده مي شود. با اين حال، به جاي تخليه زباله به سيستم فاضلاب محلي، در اين مخزن يا واحد تصفيه جمع مي شود كه معمولاً در ملك شما زيرزميني خواهد بود. سپتيك تانك به تجزيه بيولوژيكي زباله هاي آلي بستگي دارد. دليلش اين است كه هيچ راه روشني براي تخليه جامدات وجود ندارد. در عوض، باكتري‌ هاي موجود در مخزن به تدريج فاضلاب را مي ‌خورند و تقريباً به هيچ مي ‌رسند، بنابراين مي ‌توانيد به استفاده از مخزن ادامه دهيد. سپتيك تانك، واحد تصفيه و دفع فاضلاب عمدتاً براي واحد هاي مسكوني غير متصل به سيستم هاي فاضلاب شهري استفاده مي شود. معمولاً سپتيك تانك از بتن يا فايبر گلاس و پلي اتيلن تك يا دو محفظه اي تشكيل شده است كه در زمين مدفون شده است. جامدات در كف مخزن ته نشين مي شوند و در اثر متابوليسم باكتري هاي بي هوازي در لجن تا حدي تجزيه مي شوند. گريس و مواد جامد شناور توسط يك بافل در بالاي مخزن مسدود مي شوند، زيرا پساب به داخل يك ميدان تخليه جريان مي يابد، كه از آن به سمت پايين به داخل زمين نفوذ مي كند. پس از چندين سال استفاده، لجن انباشته شده بايد براي دفع در يك تصفيه خانه فاضلاب شهري از مخزن خارج شود. زماني كه سپتيك تانك ها و ميدان هاي تخليه به درستي طراحي، نصب و نگهداري شوند، دفع فاضلاب موثر در درازمدت، كم هزينه و در محل را فراهم مي كنند.

مزاياي سپتيك تانك: 

نكات مثبتسپتيك تانك  مي تواند نسبتاً آشكار باشد. براي اولين بار، داشتن يك سپتيك تانك به اين معني است كه شما مجبور نيستيد براي اتصال فاضلاب به هيئت مديره آب محلي حق بيمه پرداخت كنيد. اگر به شبكه فاضلاب متصل هستيد، از اينكه واقعاً چقدر هزينه دارد متعجب خواهيد شد . در واقع، شما با به كار گيري از سپتيك تانك مي توانيد در هزينه ها صرفه جويي نماييد. علاوه بر اين، داشتن يك سپتيك تانك در واقع مي تواند سازگار با محيط زيست باشد. با استفاده از يك راه حل موثر، زباله ها را به مسيرهاي آبي محلي منتقل نمي كنيد. يك غوطه ور صرفاً فاضلاب تصفيه شده را به داخل زمين منتقل مي كند. علاوه بر اين، استفاده از يك مخزن سپتيك در مقايسه با فاضلاب عمومي به اين معني است كه آلودگي كمتري ايجاد مي كنيد. ردپاي كربن خود را كاهش مي دهيد، زيرا هزينه هاي انرژي در پردازش فاضلاب اصلي بسيار زياد است.

سپتيك تانك براي چه مواردي استفاده مي شود؟

آبي كه از خانه شما جاري مي شود اغلب آلوده است و نوشيدن يا دست زدن به آن را ناامن مي كند. حمام كردن، شستن ظروف و شستن لباس نيز آب كثيف توليد مي كند. سپتيك تانك ها از فرآيندهاي طبيعي و مكانيكي براي تصفيه فاضلاب عبوري از سيستم استفاده مي كنند. مهم نيست كه از كجا مي آيد داخل خانه. اين ماده جامدات ناخواسته و مواد آلي را قبل از بازگشت آب به زمين حذف مي كند. اين جايي است كه سيستم سپتيك تانك شما وارد مي شود. سيستم هاي سپتيك تانك زماني كه سيستم هاي فاضلاب شهري در دسترس نيستند، فاضلاب را تصفيه مي كنند.

سپتيك تانك چگونه كار مي كند؟

سپتيك تانك ها با اجازه دادن به فاضلاب در نشستن و فرآيند ته نشيني كار مي كنند. مواد جامد و رسوبات به پايين سيستم سپتيك تانك فرو مي روند و از آب جدا مي شوند. با گذشت زمان، باكتري ها اين لجن را مي خورند و آن را به مواد قابل كنترل تري تجزيه مي كنند. اين همچنين باعث آزاد شدن تفاله هايي مانند چربي ها، گريس ها و روغن مي شود. كف تا بالاي سطح آب شناور مي شود.

مزاياي سپتيك تانك هاي پلي اتيلن و فايبرگلاس:

نصب آسان :براي حمل و نقل يا نصب سپتيك تانك ما به تجهيزات سنگين نياز نيست. اين يك مزيت ارزشمند در مناطق ناهموار يا غيرقابل دسترس و در شرايط آب و هوايي مرطوب است.

دوام :پلي اتيلن به دليل مقاومت عالي در برابر خوردگي و سازگاري شيميايي، ماده ايده آلي براي كاربردهاي در محل است.

مواد غير متخلخل : ريشه ها در سپتيك تانك هاي سپتيك فايبر گلاس و پلي اتيلن همانطور كه مي توانند با سپتيك تانك هاي بتني نفوذ كنند.

تعمير آسان :در صورت آسيب ديدن، سپتيك تانك هاي پلي اتيلن و فايبرگلاس راحت تر از سپتيك تانك هاي بتني يا فولادي قابل تعمير هستند.

چرا نگهداري از سپتيك تانك مهم است؟

نگهداري سپتيك تانك نه تنها براي سلامتي شما مهم است، بلكه براي اين واقعيت كه پمپاژ و تخليه در دراز مدت هزينه زيادي براي شما خواهد داشت. هر چه بيشتر اجازه دهيد لجن سپتيك تانك شما جمع شود، نياز به تخليه در مدت زمان كم و موجب ايجاد خسارت ها و هزينه هاي وارده زيادي مي شود.

 قيمت سپتيك تانك:

قيمت سپتيك تانك با توجه به جنس بدنه آن كه از فايبر گلاس و پلي اتيلن متفاوت است و مهم ترين عامل تعين قيمت سپتيك تانك مي باشد. همچنين نوسانات بازار موضوعي است كه سبب تغير قيمت سپتيك تانك شده است.

يكي ديگر از عامل هاي مهم در تعين قيمت سپتيك تانك، ابعاد و ظرفيت سپتيك تانك ها است.

اتصالات لازم نظير درب، پايه و... در قيمت سپتيك تانك موثر است.

استاندارد بودن و طراحي آن مطابق با استاندارد هاي ملي و بين المللي نيز موجب افزايش و تغير قيمت سپتيك تانك است.

نوع نصب سپتيك تانك، جز عوامل ديگري است كه قيمت سپتيك تانك را تحت تاثير خود قرار داده است.

از عوامل ديگري كه قيمت سپتيك تانك به آن بستگي دارد مي توان به نوع كاربرد آن ها، كيفيت محصول و... اشاره كرد.

كارخانه توليد سپتيك تانك پايپ ايران:

كارخانه سپتيك تانك پايپ ايران، با پشتوانه چندين سال تجربه مديران آن در زمينه توليد سپتيك تانك با بهره گيري از جديد ترين فن آوري هاي روز دنيا، با كيفيت ترين سپتيك تانك را توليد و ارائه مي نمايد و با بهره گيري از دانش روز و مساعدت مشتريان گرامي درصدد پيشرفت و نو آوري روزافزون مي باشيم. نخستين شعار شركت مشتري مداري بوده و اهداف و برنامه هاي خود را بر آن بنا نهاده ايم.كارشناسان فروش سپتيك تانك پايپ ايران هميشه براي كمك به شما عزيزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده اي در زمينه سپتيك تانك براي طيف گسترده اي از بخش ها دارند. براي راهنمايي يا اطلاعات بيشتر در خصوص توليد سپتيك تانك و استعلام قيمت سپتيك تانك با كارشناسان و متخصصان پايپ ايران از طريق شماره تماس هاي 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشيد.هدف ما در آينده افزايش صادرات و گسترش استفاده از مواد پليمري با ساختن برند پايپ ايران به يك برند معتبر در بازار داخلي و بين المللي و افزايش سهم بازار آن است.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد